David Orozco, d’una beca esportiva a una oportunitat de futur

15/10/2026

Fundació Tennis Barcelona

El 2024, David Orozco es va convertir en el primer beneficiari de les Beques Esportives de la Fundació Tennis Barcelona. Avui, dos anys després, comença una nova etapa: fer el salt de la formació al món professional i aprendre, a través de les pràctiques a l’RCTB-1899, l’ofici que ha escollit per construir el seu futur.

De vegades, una oportunitat arriba en el moment just i obre una porta cap a un futur millor. Per al David, aquesta porta es va obrir quan va rebre la primera beca de la Fundació Tennis Barcelona per cursar estudis de Manteniment d’Instal·lacions Esportives.

El David és un jove tímid i inquiet, amb moltes ganes d’aprendre. Avui, aquesta barreja de curiositat, nervis i il·lusió l’acompanya en aquesta nova etapa.

Les seves primeres pràctiques al Club són molt més que una experiència formativa: són l’oportunitat d’apropar-se al món laboral, posar a prova les seves capacitats i començar a trobar el seu lloc en aquesta professió.

Durant aquest darrer any de formació, el David podrà aprendre de la mà de persones que coneixen bé l’ofici. Es familiaritzarà amb diferents tasques vinculades al funcionament i al manteniment de les instal·lacions, des de les tasques de consergeria i el suport a pista fins al manteniment de les pistes esportives i dels espais del Club, així com les feines de jardineria.

Ho farà acompanyat d’Alfonso Vallecillo, responsable de consergeria del Club, i en col·laboració amb l’equip de la Comissió de Beques de la Fundació RCTB-1899. Una experiència que li permetrà adquirir nous coneixements, guanyar confiança i desenvolupar les habilitats necessàries per fer els seus primers passos professionals com a aprenent.

Per a la Fundació Tennis Barcelona, veure com el David comença aquesta etapa és motiu d’una gran il·lusió. Concedir-li la primera beca el 2024 va ser la primera aposta per ell. Avui, veure’l fer aquest pas ens recorda a tots els socis i sòcies per què val la pena apostar pel Programa de Beques Esportives de la FTB. Perquè l’esport pot ser molt més que una pista de joc: pot esdevenir un espai on descobrir talents, guanyar autonomia i construir un futur amb més oportunitats.

La història del David és la història d’una d’aquestes oportunitats que comença a donar fruits. I des de l’RCTB-1899 tenim la sort d’acompanyar-lo en aquest camí.

El Programa de Beques ha de continuar creixent. Per això, animem tots els socis i sòcies a sumar-se com a Players de la Fundació i contribuir a continuar transformant vides a través de l’esport i la formació.

Més informació: www.fundaciotennisbarcelona.org/players · Tel. 697 300 820 · fundacio@fundaciotennisbarcelona.org