Treballem pel “Tennis que Suma”
Aquesta setmana hem tingut el plaer de rebre al Reial Club de Tennis Barcelona -1899 un grup de joves participants del programa “Un Pas Endavant” de la Fundació Mans a les Mans, una iniciativa orientada a acompanyar nois i noies d'entre 16 i 22 anys en la construcció del seu futur acadèmic i professional.
“Un Pas Endavant” treballa amb joves que, per diferents circumstàncies, es troben fora del sistema educatiu o han viscut experiències de fracàs escolar. A través de diferents tallers i itineraris formatius, el programa pretén ser un ajut per descobrir les seves capacitats, despertar noves vocacions i acompanyar-los en la recerca de futures oportunitats formatives i laborals.
Amb aquest objectiu, la Fundació Tennis Barcelona juntament amb l'Escola de Tennis de l’RCTB1899, va organitzar un matí al club perquè poguessin descobrir de prop les diferents professions vinculades a l'esport en general i al tennis de manera especial.
Durant la visita, els participants van conèixer la història i el funcionament del club així com diferents perfils professionals que formen part del dia a dia d'una entitat esportiva: manteniment d'instal·lacions, preparació física, entrenament de tennis, socorrisme o entrenament personal, entre d'altres.
A més a més, van poder veure com s'entrenen els joves esportistes del club i descobrir la feina i la dedicació que requereix l'esport de competició. El preparador físic Jordi Pratdesaba va fer una demostració pràctica sobre com es prepara un esportista d’alt rendiment per afrontar entrenaments i tornejos.
La jornada també va comptar amb la col·laboració especial d'Àlex Mas, director esportiu del club, i Marc Visiedo, director de l'escola social, que van compartir reflexions i consells sobre la importància de descobrir les pròpies habilitats, trobar allò que motiva cada persona i entendre que hi ha moltes maneres de desenvolupar-se professionalment dins del món de l'esport.
Com a tancament de la visita, els joves van gaudir d'una classe de tennis i un esmorzar conjunt, on van poder compartir impressions i experiències en un ambient proper i enriquidor.
Un matí ple d'aprenentatge, motivació i noves perspectives que va tornar a demostrar l'enorme valor de l'esport com a eina d'inclusió i de futur. Treballem pel “Tennis que Suma”.